Sestdiena, 27. aprīlis Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Ita Cērmane: Lēnāk brauksi = tālāk tiksi?

Ita Cērmane: Lēnāk brauksi = tālāk tiksi?
Foto: liepajniekiem.lv
10.09.2014 07:00

Ita Cērmane, www.liepajniekiem.lv

Pēdējā laika notikumi un jaunumi man kārtējo reizi atkal
likuši aizdomāties par sāpīgo problēmu mūsu pilsētā – satiksmes intensitātes
bremzēšanu dažādu iemeslu dēļ.

Gadiem un nu jau gadu desmitiem LIELA BREMZE satiksmes
plūsmā ir dzelzceļa pārbrauktuve Raiņa ielā. Autobraucējiem reizēm pat minūtes
divdesmit jāsēž rindā, kuras aste aizstiepjas Krūmu ielā Laumas rajona pusē un
pie degvielas uzpildes stacijas ”Neste” Raiņa ielā, kamēr kāds vilciena sastāvs
bīdās pa sliedēm. Turklāt reizēm pat nešķērsojot pārbrauktuvi…

Tajā pat laikā ”Latvijas dzelzceļš” un Liepājas pašvaldība
turpina spēlēt pingpongu, uzskatot, ka problēma jārisina otram, kaut jau
pagājušā gadsimta 70.gados tika izstrādāts projekts viadukta būvei. Pēdējie
jaunumi bija sekojoši: cerību sarakstā ir pievedceļa izbūve, kas savienotu
Brīvības ielu ar Namdaru ielu, tādējādi atslogojot Raiņa ielas pārbrauktuvi no
autotransporta.

Taču, kamēr tas nav noticis, vai nebūtu tikai korekti no
dzelzceļnieku puses uz pārbrauktuves nosūtīt darbinieku, kurš regulētu satiksmi
un pār sliedēm automašīnām ļautu pārbraukt vismaz reizēs, kad vilciens nešķērso
ielu, vien ir pietuvojies tai, lai veiktu savus pārmiju manevrus?

Otra bremze mūsu pilsētas ielās ir satiksmei negatavie
kursanti, kuri ar mācību automašīnām tiek palaisti ielās.

Pirms vairākiem gadiem tika pieņemts lēmums, ka pietiekami
nesagatavotiem kursantiem sastrēgumstundās, kad ir visintensīvākā satiksme,
maģistrālajās ielās nav vieta. Vispirms iemaņas jāapgūst laukumos un ieliņās,
kurās nav tik intensīva satiksme.

Neesmu dzirdējusi, ka šie spēles noteikumi būtu mainīti,
tādēļ jāsecina, ka kāds tos vai nu piemirsis vai ignorē. Gan rīta stundās, ap
pulksten astoņiem, kad ļaudis steidz uz darbu, gan ap pieciem pēcpusdienā, kad
ir darba dienas beigas, pilsētas galvenās ielas ir mācību auto pilnas.

Un ja desmit minūtēs, izbraucot pa K.Ūliha ielu un Kūrmājas
prospektu, nākas trāpīties aiz trim absolūtiem nejēgām, no kuriem viens pie
luksofora, uzsākot kustību, pirmā pārnesuma vietā ieslēdz atpakaļgaitu, otrs
rāda labo pagriezienu, bet griež pa kreisi, bet trešais neprot nospiest sajūga
pedāli, tad nav brīnums, ka autobraucējos mācību mašīnas ielās raisa ne tās
pozitīvākās emocijas.

Protams, tūdaļ man aizrādīs, ka kaut kur taču jaunajiem
satiksmes dalībniekiem ir jāapgūst prasmes un iemaņas, lai kļūtu par
autobraucējiem. Jā, PROTAMS! Taču ir tikai pašsaprotami, ka no nulles zinības
kursanti sāk apgūt placī, kur neapdraud citus satiksmes dalībniekus ar
neprognozējamiem gājieniem. Uz maģistrālajām ielām jaunais satiksmes
dalībnieks, manuprāt, drīkst izbraukt tikai tad, kad nejauc pedāļus, pārnesumus
un ir spējīgs iekļauties satiksmes plūsmā.

Īpaši būtiski tas ir arī tādēļ, ka drīzumā mūsu pilsētā būs
vēl viena satiksmes intensitātes bremze. Proti, līdz nepazīšanai tiks pārvērsta
Zemnieku iela, vienu joslu pārveidojot par autostāvvietu un satiksmei atvēlot tikai
vienu joslu.

Liepājas pilsētas domes izpilddirektora vietnieks Didzis
Jēriņš jautāts, vai, viņaprāt, pārveidojot satiksmes organizāciju Zemnieku
ielā, vēl vairāk netiks nobremzēta satiksmes plūsma Liepājā, atzina: ”Domāju,
ka nē.”

Labi, lai būtu satiksme pa vienu joslu, ja jau reiz Zemnieku
iela, kuras rekonstrukcijā nesen ieguldīja ļoti lielus līdzekļus, vairs nav
tranzītiela. Lai būtu gājēju pārejas, jo likums paredz, ka ir jārūpējas par
vismazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku – gājēju – drošību. Taču kādēļ
Zemnieku ielā nepieciešams izbūvēt ātrumvaļņus jeb tā saucamos ”gulošos
policistus”, nav saprotams.

Vēl jo vairāk tādēļ, ka pieredze mūsu pilsētā ar
ātrumvaļņiem un to būvniecību ir visai nelāga. Ja, piemēram, šovasar Pasta ielā
izbūvētais ”gulošais policists” ir kvalitatīvs, tad to nebūt nevar teikt par
Ventas ielā un Ezerkrastā izbūvētajiem ātrumvaļņiem, kuru uzbrauktuves ir tik
asas, ka zemākiem spēkratiem bojā ”vēderiņus”. Tādēļ nav pat brīnums, ka liela
daļa autobraucēju, saudzējot savus transportlīdzekļus, tramvaja pieturās
izbūvētos pacēlumus apbrauc… pa tramvaja sliedēm. Tādējādi pārkāpjot
noteikumus, protams…

Tādēļ teikt, ka ātrumvaļņi Zemnieku ielā, kas tuvāko nedēļu
laikā tur uzradīsies, vēl vairāk nesabremzēs satiksmes plūsmu Liepājā kopumā,
manuprāt, nav gluži pareizi. Protams, liepājnieki atradīs alternatīvu! Nu
nebrauksim vairs Grobiņas virzienā, šķērsojot Tirdzniecības kanālu pa Tramvaja
tiltu un izmantojot ierasto Zemnieku ielu. Brauksim apkārt, proti, pa bedraino
K.Zāles laukumu un Jauno tiltu, lai nebūtu jāsastopas ar ātrumvaļņiem Zemnieku
ielā.

Var jau apgalvot: lēnāk brauksi, tālāk tiksi, bet, manuprāt,
satiksmes organizatoru pienākums būtu rūpēties par to, lai atvieglotu satiksmi
un pārvietošanos pilsētā, nevis to vēl vairāk sarežģītu.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz